AI-СИСТЕМА ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ У СФЕРІ 3D-ГРАФІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.31.1065

Ключові слова:

3D‑графіка, моніторинг, аналітика, AI-система, чат-бот, професійна орієнтація, компетентності, моделювання

Анотація

Стаття присвячена дослідженню невідповідності між рівнем освітньої підготовки студентів у галузі 3D‑графіки та актуальними вимогами ринку праці, що характеризується високою динамічністю, постійним оновленням інструментарію і переходом до skill‑based моделі найму. Встановлено, що освітні програми не завжди встигають адаптуватися до технологічних змін, унаслідок чого студенти та молоді фахівці стикаються з труднощами професійної самоідентифікації та браком аналітики щодо актуальних компетентностей. Через що актуальним стає питання розробки спеціалізованих AI чат‑ботів, здатних поєднувати аналіз ринку праці з освітніми та кар’єрними рекомендаціями. Метою дослідження було виявлення освітніх і професійних потреб студентів, молодих фахівців та викладачів у сфері 3D‑графіки як передумови для розробки прототипу AI чат‑бота. Проведене емпіричне дослідження із залученням 34 респондентів, складалося з кількох послідовних етапів: визначення потреб цільової аудиторії; з’ясування очікувань та формування функціональних завдань; розробка та пілотне тестування прототипу АІ чат-бота; отримання відгуків та окреслення шляхів розвитку системи. Пілотне тестування підтвердило його корисність для пошуку вакансій та отримання базової аналітики ринку праці, але водночас виявило потребу у вдосконаленні механізмів персоналізації, розширенні бази вакансій, інтеграції з онлайн‑курсами, тощо. Отримані результати засвідчують доцільність створення спеціалізованого AI чат‑бота як засобу підтримки професійної орієнтації та освітньої підтримки. А також, сприяють оновленню освітніх програм згідно з вимогами індустрії. На даному етапі прототип перебуває у фазі удосконалення функціональних можливостей. Визначено перспективи подальших досліджень, зокрема вдосконалення персоналізації рекомендацій, розширення бази вакансій, інтеграцію з онлайн‑курсами тощо.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Bone, M., Ehlinger, E. G., & Stephany, F. (2025). Skills or degree? The rise of skill-based hiring for AI and green jobs. Technological Forecasting and Social Change, 214, 124042. https://doi.org/10.1016/j.techfore.2025.124042

VEDA College. (2025, September 22). 3D animation: A career guide for 2025. https://www.veda-edu.com/3d-animation-a-career-guide-for-2025/

VSQUAD. (2025, May 15). Who, or rather, what is a 3D artist? https://vsquad.art/blog/who-or-rather-what-is-a-3d-artist

Tenorio, L. (2019, May 29). Demand for Unreal Engine and real-time 3D skills at all-time high. Unreal Engine. https://www.unrealengine.com/fr/blog/demand-for-unreal-engine-and-real-time-3d-skills-at-all-time-high

McGrath, C., Farazouli, A., & Cerratto-Pargman, T. (2025). Generative AI chatbots in higher education: a review of an emerging research area. Higher Education, 89, 1533–1549. https://doi.org/10.1007/s10734-024-01288-w

Davar, N. F., Dewan, M. A. A., & Zhang, X. (2025). AI chatbots in education: Challenges and opportunities. Information, 16(3), 235. https://doi.org/10.3390/info16030235

Schell, J., Ford, K., & Markman, A. B. (2025). Building responsible AI chatbot platforms in higher education: an evidence-based framework from design to implementation. Frontiers in Education, 10, 1604934. https://doi.org/10.3389/feduc.2025.1604934

Suresh, N., Mukabe, N., Hashiyana, V., Limbo, A., & Hauwanga, A. (2021). Career counseling chatbot on Facebook Messenger using AI. In Proceedings of the International Conference on Data Science, Machine Learning and Artificial Intelligence (DSMLAI) (pp. 65–73). ACM. https://doi.org/10.1145/3484824.3484875

CareerChat UK. (2023, May 16). CiCi, the 24/7 careers chatbot. OECD Observatory on Digital Technologies in Career Guidance for Youth. https://www.oecd.org/content/dam/oecd/en/publications/reports/2023/03/observatory-on-digital-technologies-in-career-guidance-for-youth-odicy_c4134773/cici-the-24-7-careers-chatbot_2a658171/9ccfd77d-en.pdf

Renji, N. M., Rao, B., & Lipizzi, C. (2025). Steve: LLM powered chatbot for career progression. arXiv. https://doi.org/10.48550/arXiv.2504.03789

Downloads


Переглядів анотації: 0

Опубліковано

2025-12-16

Як цитувати

Співак, С., Бондарчук, А., & Черевик, О. (2025). AI-СИСТЕМА ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ У СФЕРІ 3D-ГРАФІКИ. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 3(31), 698–709. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.31.1065

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають