КОНВЕРТЕР ЗОБРАЖЕНЬ НА ОСНОВІ АЛГОРИТМІВ БЛОЧНОГО СТИСНЕННЯ ТЕКСТУР DXT1, DXT3 ТА DXT5

Автор(и)

  • Konstantin Nesterenko Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського" https://orcid.org/0000-0003-3921-4324
  • Bohdan Zhurakovskyi Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського" https://orcid.org/0000-0003-3990-5205

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2021.12.6984

Ключові слова:

алгоритми блочного стиснення текстур, текстура, DXTn, DDS, Qt

Анотація

У даній статті проведено аналіз існуючих додатків, які реалізують алгоритми блочного стиснення текстур. На його основі запровановано найбільш оптимальний варіант технічної реалізації. Обрано та обґрунтовано набір технологій для реалізації прототипу та розроблена його архітектура на основі принципів, що забезпечують максимально розширюваність та чистоту коду. З розвитком технологій та інтеграцією комп’ютеризованих систем в усі можливі галузі діяльності людини, все частіше і частіше починає використовуватися програмне забезпечення з використанням тримірної графіки. Подібні програми вже давно відійшли від використання лише у розважальній сфері для таких задач як розробка комп’ютерних ігор або спеціальних ефектів для кінематографу. Тепер з їх допомогою лікарі можуть планувати найбільш складні операції, архітектори перевіряти розроблені плани споруд а інженери моделювати прототипи без використання жодних матеріалів. З одного боку таке стрімке зростання можна пояснити збільшення потужності компонентів для персональних комп’ютерів. Наприклад сучасні графічні процесори, які відіграють ключову роль у роботі графічного програмного забезпечення, за останні десятиліття стали в рази швидшими та в сотні разів збільшили свій об’єм пам’яті. Проте скільки б система не мала ресурсів, все ще залишається питання їх ефективного використання. Саме для вирішення цієї проблеми були створені алгоритми блочного стиснення текстур. Фактично вони дали можливість створювати ефективне програмне забезпечення тоді, коли ресурси комп’ютерів все ще були досить обмежені. А зі збільшенням ресурсів дозволили розробляти програмне забезпечення з неймовірним рівнем деталізації моделей, що й спричинило його активне провадження у такі вибагливі до точності сфери як медицина, будівництво тощо. Кінцевим результатом даної роботи є розроблений додаток з урахування сучасних потреб користувача. Під час розробки були використані найбільш сучасні технології для найбільшої швидкодії та забезпечення актуальності додатку. Також під час розробки були враховані основні переваги та недоліки вже існуючих рішень. Можливості системи були перевірені за допомогою мануального тестування на локальній машині.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Zhurakovskyi, B.Iu. (2013). Matrychni ta kombinovani sposoby stysnennia danykh pry peredachi. Naukovi zapysky Ukrainskoho naukovo-doslidnoho instytutu zviazku, (2), 23 – 26.

Zhurakovskyi, B.Iu., Zhurakovskyi, Ya.Iu. (2001). Kaskadne stysnennia informatsii pid chas obrobky v avtomatyzovanykh systemakh upravlinnia. Zviazok, (2), 44-46.

Zhurakovskyi, B.Iu. (2013). Sposoby stysnennia danykh pry arkhivatsii. Suchasnyi zakhyst informatsii, (2), 65-68.

Zhurakovskyi, B.Iu. (2015). Analiz kilkosti alhorytmiv stysnennia u kaskadi pry vykorystanni kaskadnykh metodiv. Suchasnyi zakhyst informatsii, (1), 56–61. http://journals.dut.edu.ua/index.php/dataprotect/issue/view/17

Zhurakovskyi, B.Iu. (2014). Analiz efektyvnosti kaskadnykh metodiv stysnennia informatsii. Suchasnyi zakhyst informatsii, (3), 84-89. http://journals.dut.edu.ua/index.php/dataprotect/issue/view/12

Block Compression‒Microsoft. https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/direct3d10/d3d10-graphics-programming-guide-resources-block-compression.

Zhurakovskiy, B., & Tsopa, N. (2019b). Assessment technique and selection of interconnecting line of information networks. U 2019 3rd international conference on advanced information and communications technologies (AICT). IEEE. https://doi.org/10.1109/aiact.2019.8847726

Programming Guide for DDS ‒ Microsoft. https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/direct3ddds/dx-graphics-dds-pguide

Dokumentatsiia do OpenGL ‒ Khronos. https://www.khronos.org/opengl/wiki

Spetsyfikatsiia alhorytmiv blochnoho stysnennia tekstur – Khronos. https://www.khronos.org/registry/DataFormat/specs/1.1/dataformat.1.1.html

Veb-storinka hrafichnoho redaktoru Paint.NET. https://www.getpaint.net/

Veb-dodatok dlia konvertatsii mizh riznymy formatamy failiv. https://convertio.co/

Dokumentatsiia Amazon Lumberyard – AmazonWebServices. https://docs.aws.amazon.com/lumberyard/?id=docs_gateway

Veb-storinka dodatku dlia konvertatsii PNGzobrazhen u DDStekstury. http://www.easy2convert.com/png2dds/

History of C. https://www.cplusplus.com/info/history/

Dokumentatsiia freimvorku Qt - Qt Group. https://doc.qt.io/qt-5/

SOLID: The First 5 Principles of Object Oriented Design. https://www.digitalocean.com/community/conceptual_articles/s-o-l-i-d-the-first-five-principles-of-object-oriented-design

Zhurakovskyi, B., Boiko, J., Druzhynin, V., Zeniv, I., & Eromenko, O. (2020). Increasing the efficiency of information transmission in communication channels. Indonesian Journal of Electrical Engineering and Computer Science, 19(3), 1306-1315. https://doi.org/10.11591/ijeecs.v19.i3.pp1306-1315

Dokumentatsiia movy prohramuvannia C++. https://en.cppreference.com/w/

Navchalnyi resurs z vykorystannia OpenGL. https://learnopengl.com/

Downloads


Переглядів анотації: 348

Опубліковано

2021-06-24

Як цитувати

Nesterenko, K., & Zhurakovskyi, B. (2021). КОНВЕРТЕР ЗОБРАЖЕНЬ НА ОСНОВІ АЛГОРИТМІВ БЛОЧНОГО СТИСНЕННЯ ТЕКСТУР DXT1, DXT3 ТА DXT5. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 4(12), 69–84. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2021.12.6984

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають