МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД ДО ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ ІБ НА ЗАСАДАХ ТЕОРІЇ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.28925/2663-4023.2021.11.155165Ключові слова:
міждисциплінарний підхід; ризики ІБ; управління ризиками ІБ; прийняття рішень; практичні навички студентів; фахівці інформаційної і кібернетичної безпеки.Анотація
Дана стаття присвячена проблемі готовності студентів спеціальності 125 Кібербезпека у Київському університеті імені Бориса Грінченка до управління ризиками інформаційної безпеки (ІІБ) на основі теорії прийняття рішень. Міждисциплінарний підхід в освіті, а саме, інтеграція дисциплін «Теорія ризиків» та «Теорія прийняття рішень», дозволив реалізувати у навчальному процесі формування практичних навичок ризик-менеджменту майбутніх фахівців кібербезпеки. Спираючись на здобутки дидактики та психологічних теорій, здійснено аналіз понять у сфері міждисциплінарної методології та обґрунтовано актуальність і значущість її впровадження у навчальний процес ЗВО. Охарактеризовано особливості організації освітнього процесу підготовки бакалаврів інформаційної та кібернетичної безпеки у контексті міждисциплінарного підходу. Розроблено, теоретично представлено і обґрунтовано елементи методики формування практичних умінь студентів приймати управлінські рішення в умовах ризику на засадах міждисциплінарних принципів. Доведено, що міждисциплінарний обмін, інтеграція теоретичних знань дисциплін сприяють отриманню нових фундаментальних результатів, створюють передумови розвитку практичних навичок, забезпечують цілісний образ підготовки майбутніх фахівців інформаційної та кібернетичної безпеки.
Завантаження
Посилання
Malcolm, H. (2016). Managing Risk and Information Security: Protect to Enable. http: //Managing-Risk-and-Information-Security.pdf
Bergström, E., & Lundgren, M. (2019). Stress Amongst Novice Information Security Risk Management Practitioners. International Journal on Cyber Situational Awareness, 4 (1), 128-154. https://doi.org/10.22619/ijcsa.2019.100128
D'Arcy, J., Herath, T., & Shoss, M. K. (2014). Understanding Employee Responses to Stressful Information Security Requirements: A Coping Perspective. Journal of Management Information Systems, 31 (2), 285-318. https://doi.org/10.2753/mis0742-1222310210
Buriachok, V. L., Shevchenko, S. M., & Skladannyi, P. M. (2018). VIRTUAL LABORATORY FOR MODELING OF PROCESSES IN INFORMATIONAL AND CYBER SECURITIES AS A FORM OF FORMING PRACTICAL SKILLS OF STUDENTS. Cybersecurity: Education, Science, Technique, (2), 98–104. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2018.2.98104
Zhdanova, Y., Spasitul'va, S., & Shevchenko, S. (2019). Stagnation of the library of Security.Cryptography classes for practical preparation of specials for cybersecurity. Cyberbezpeka: education, science, technology, 4 (4), 44–53.
Zhdanova, Y., Spasitul'va, S., & Shevchenko, S. (2019). Formation of IT-specialties students' competencies in the field of information retrieval from the registrations of cryptographic services .NET FRAMEWORK. Physics and mathematics education, 1 (19), 48-54.
Buriachok, V., Korshun, N., Shevchenko, S., & Skladannyi, P. (2020). APPLICATION OF NI MULTISIM ENVIRONMENT IN THE PRACTICAL SKILLS BUILDING FOR STUDENTS OF 125 "CYBERSECURITY" SPECIALTY. Cybersecurity: Education, Science, Technique, 1 (9), 159-169. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2020.9.159169
Buriachok, V., Sokolov, V.Y. Implementation of Active Learning in the Master’s Program on Cybersecurity In: II International Conference on Computer Science, Engineering and Education Applications (ICCSEEA’2019), 26-27 January 2019, Kyiv.
Shevchenko, S., Zhdanova, Y., Spasiteleva, S., & Skladannyi, P. (2020). CONDUCTING A SWOT-ANALYSIS OF INFORMATION RISK ASSESSMENT AS A MEANS OF FORMATION OF PRACTICAL SKILLS OF STUDENTS SPECIALTY 125 CYBER SECURITY. Cybersecurity: Education, Science, Technique, 2 (10), 158-168. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2020.10.158168
Osvitno-professional program. 125.00.01. Security of information and communal systems of the first (bachelor's) level of education. (2018). Kyiv University named after B. Grinchenko. http://kubg.edu.ua/images/stories/Departaments/vstupnikam/fitu/2018/2019_bak_op_kiber.pdf
Buriachok, V. L., Bogush, V. M., Borsukovskii, Y. V., Skladannyi, P. M., & Borsukovska, V. Y. (2018). MODEL OF PREPARATION OF FAKHIVTSIV IN THE SPHERE OF INFORMATION AND CYBERNETIC SECURITY IN THE WAYS OF VISCHO OSVITI UKRAINI. Information Technologies and Learning Tools, 67 (5), 277-289. https://doi.org/10.33407/itlt.v67i5.2347
Ognevyuk, V., & Sysoieva, S. (2015). Training of Education Experts in Ukraine: Experimental Interdisciplinary Program. The Advanced Science Journal, 2015 (6), 98-103. https://doi.org/10.15550/asj.2015.06.098
Kolot, A.M. (2014). Interdisciplinary discipline as a dominant in the development of economic science and educational activity. Social Economics ,. (1-2), 76-83. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21C2
Filipenko, A.S. (2018). Interdisciplinary Methodology: Basic Principles, International Vidnosini Series "Economic Sciences" (Special Issue), (13), 7-13. http://journals.iir.kiev.ua/index.php/ec_n/article/viewFile/3283/2959
Koval, T.І. (2017). The interdisciplinary context of the pedagogical training of a master - a mighty teacher-philologist in the minds of a smart development of information and communal technologies, Pedagogical education: theory and practice. Psychology. Pedagogy, (27). https://pedosvita.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/141
Volobuєva, O.F. (2015). Interdisciplinary (interdisciplinary) links for the hour of preparation for the future: psychological aspect. Collection of Science Works of the National Academy of State Border Service of Ukraine. Series: Psychological Sciences, (1), 26-42. http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnapv_pn_2015_1_5
Jacob, J., Micheelle, L., Peters, T., Yang, A. Interdisciplinary Cybersecurity: Rethinking. the Approach and the Process. National Cyber Summit (NCS) Research Track, (pp.61-74) https://www.researchgate.net/publication/336033638_Interdisciplinary_Cybersecurity_Rethinking_the_Approach_and_the_Process
B. D. Caulkins, K. Badillo-Urquiola, P. Bockelman and R. Leis. (2016). Cyber workforce development using a behavioral cybersecurity paradigm, 2016 International Conference on Cyber Conflict (CyCon U.S.), Washington, DC, USA, (pp. 1-6). https://www.researchgate.net/publication/313450400_Cyber_workforce_development_using_a_behavioral_cybersecurity_paradigm
Mat Razali N.A., Ishak K.K., Fadzli M.A.I.M., Saad N.J.A.M. (2019) Cyber Security Education Using Integrative Learning Mod
Kovalova, T.V., Kovriga, L.P. (2002). Tlumachny vocabulary of the Ukrainian language. Syntex.
Navolokova, N.P. (2009). Encyclopedia of pedagogical technologies and innovations. The foundation.
All-day conference on food education - 2009: "New dynamics of food education and science for social development and development" UNESCO, Paris, 5-8 April 2009 rock. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/952_011#Text
Kononovich, V., Kononovich, I., Kopitin, Y., Staykutsa, S. (2014). Injection of the reception of receptions from the source of information to the information security, Bezpeka information, 20 (1), 83-91. http://nbuv.gov.ua/UJRN/bezin_2014_20_1_16