МЕТОД ПОБУДОВИ ПРОФІЛІВ КОРИСТУВАЧА МАРКЕТПЛЕЙСУ І ЗЛОВМИСНИКА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2021.14.5067

Ключові слова:

маркетплейс, профіль користувача, модель користувача, дерево рішень, профілювання поведінки

Анотація

Кількість і складність кіберзлочинів постійно зростає. З’являються нові різновиди атак і конкурентної боротьби. Кількість систем зростає швидше, ніж навчаються нові спеціалісти з кібербезпеки, тому все складніше стає відслідковувати вручну в режимі реального часу дії користувачів. Особливо активно розвивається електронна торгівля. Не всі ретейлери мають достатній ресурс для підтримки власних інтернет-крамниць, тому вони вимушені співпрацювати з посередниками. Роль посередників все частіше виконують спеціальні торгівельні площадки зі своїми електронними каталогами (вітринами), сервісами оплати і логістики, контролем якості – маркетплейси. У статті розглянута проблема захисту персональних даних користувачів маркетплейсу. Метою статті є розробка математичної моделі поведінки для підвищення захисту персональних даних користувача для протидії фроду (антифроду). Профілювання може бути побудоване за двома напрямками: профілювання легітимного користувача і зловмисника (питання прибутковості та скорінгу виходять за межі даного дослідження). Профілювання користувача побудоване на типовій поведінці, сумах і кількості товарів, швидкості наповнення електронного візочка, кількість відмов і повернень тощо Досліджено основні алгоритми побудови поведінкового профілю користувачів та застосовано метод виявлення порушника шляхом порівняння його дій з діями середньостатистичного користувача. Запропоновано власну модель профілювання поведінки користувачів на основі мови програмування Python та бібліотеки Scikit-learn методом випадкового лісу, лінійної регресії й дерева рішень, використано метрику застосовуючи матрицю помилок, проведено оцінку алгоритмів. У результаті порівняння оцінки даних алгоритмів трьох методів, метод лінійної регресії показав найкращі результати: A – 98,60%, P – 0,01%, R – 0,54%, F – 0,33%. Правильно визначено 2% порушників, що відповідно позитивно впливає на захист персональних даних.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Zachek, O., Dmytryk, Y. (2020). Application of Profiling to Combat Cyber Crime. Social Legal Studios 10(4), 94–100. doi:10.32518/2617-4162-2020-4-94-100.

Kirwan, G., Power, A. (2012). The Psychology of Cyber Crime. Advances in Digital Crime, Forensics, and Cyber Terrorism. doi:10.4018/978-1-61350-350-8.

Shinder, D., Tittel, E. (2002). Scene of the Cybercrime—Computer Forensics Handbook, 1st ed. Syngress Publishing.

Warikoo, A. (2014). Proposed Methodology for Cyber Criminal Profiling. Information Security Journal: A Global Perspective 23(4-6), 172–178. doi:10.1080/19393555.2014.931491.

Georgiev, V. (2019). Profiling Human Roles in Cybercrime. Information & Security: An International Journal 43(2), 145–160. doi:10.11610/isij.4313.

Turney, B. E. (2012). Criminal Profiling: An Introduction to Behavior Evidence Analysis. Fourth Edition (Elsevier, Oxford).

Conclusion. (1999). Geographic Profiling. doi:10.1201/9781420048780.ch12.

Muller, D. A. (2000). Criminal Profiling. Homicide Studies 4(3), 234–264. doi:10.1177/1088767900004003003.

Herndon, J. S., Kocsis, R. N. (2006). Criminal Profiling: Principles and Practice. Journal of Police and Criminal Psychology 22(1), 57–58. doi:10.1007/s11896-007-9005-4.

Rimestad, S. (2015). Seksualitāte un sociāla kontrole Latvijā 1914–1939, INETA LIPŠA, Rīga, Zinātne, 2014. ISBN 978-9984-879-65-9. Journal of Baltic Studies 46(3), 416–419. doi:10.1080/01629778.2015.1073921.

Kipane, A. (2019). Meaning of Profiling of Cybercriminals in the Security Context. SHS Web of Conferences. Vol. 68. P. 01009. URL: https://doi.org/10.1051/shsconf/20196801009.

Kshetri N. (2010). The Global Cybercrime Industry: Economic, institutional and Strategic Perspectives. Heidelberg : Springer, 2010. isbn:9783642115219.

Forests of Randomized Trees. https://scikit-learn.org/stable/modules/ensemble.html#

forests-of-randomized-trees.

Labintcev, E. (2017). Metrics in Machine Learning Problems. https://habr.com/ru/

company/ods/blog/328372/.

Robinson, S. K-Nearest Neighbors Algorithm in Python and Scikit-Learn. https://stackabuse.com/k-nearest-neighbors-algorithm-in-python-and-scikit-learn/.

Installing Scikit-Learn. https://scikit-learn.org/stable/install.html.

Geetha, P., Naikodi, C., Suresh, L. (2020). K-Anonymization based Temporal Attack Risk Detection using machine learning paradigms. Journal of Circuits, Systems and Computers. doi:10.1142/S021812662150050X.

Protection of Personal Data. (2016). Security and Privacy in the Digital Era, 29–38. doi:10.1002/9781119347750.ch2.

Downloads


Переглядів анотації: 318

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

Tsyrkaniuk, D., Sokolov, V., Mazur, N., Kozachok, V. ., & Astapenya, V. (2021). МЕТОД ПОБУДОВИ ПРОФІЛІВ КОРИСТУВАЧА МАРКЕТПЛЕЙСУ І ЗЛОВМИСНИКА. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 2(14), 50–67. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2021.14.5067

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 3 > >>