МЕТОДИ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.29.826

Ключові слова:

дистанційне навчання; інформаційні технології; платформи управління навчанням; освітній процес; методи дистанційного навчання; штучний інтелект

Анотація

В даній статті розглянуто основні методи та інформаційні технології, що широко застосовуються у дистанційному навчанні в освітніх закладах України та проаналізовано їх можливості для учасників навчального процесу, переваги та недоліки. Інформаційні технології дистанційного навчання включають в себе різні платформи та програмні інструменти для допомоги організації процесу навчання на відстані (платформи управління навчанням (LMS), платформи для відеоконференцій, інструменти для створення та обміну навчальними матеріалами, інструменти для оцінювання та тестування, інструменти для спільної роботи, хмарні технології). Дані технології дозволяють учасникам навчального процесу комунікувати між собою, здійснювати доступ до навчальних матеріалів та тестів, оцінювати результати й координацію роботи. Окремо проведено огляд можливостей, які може запропонувати використання штучного інтелекту в сучасних навчальних платформах для оптимізації навчального процесу. Дана, актуальна сьогодні технологія проводить аналіз успішності студентів, який включає в себе їх навчальний прогрес, поведінку, активність на семінарах, взаємодію з навчальним контентом та підсумкові оцінки для визначення серед них тих, хто буде мати високі результати та тих, хто потребує допомоги. Адаптивне налаштування для кожного студента створює персоналізований список рекомендацій додаткових матеріалів на основі аналізу успішності або, навпаки, стає доступним прискорений перехід до складніших тем. Штучний інтелект активно використовується у навчальних платформах для автоматичного оцінювання надісланих студентами робіт, тестів, надання зворотного зв’язку та навіть для автоматичних підказок для виконання завдань. Завдяки штучному інтелекту викладачу стало легше виявляти тих студентів, які часто пропускають заняття або невчасно здають домашні завдання і через це відстають від навчального графіку. Вбудовані інструменти вказують на можливі ризики для них, щоб вжити превентивних заходів та запобігти відрахуванню з університету.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Law on Education: Law of Ukraine dated 05.09.2017 No. 2145-VIII: as of 15 Nov. 2024 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.

Kuchay O. Modern technologies of distance learning [Text] / Oleksandr Kuchay, Antonina Dem’yanyuk // Humanities studies: history and pedagogy. 2021. No. 2. P. 77-85.

Kushpetyuk O., Filipovych M. Transformation of the paradigm in the system of training scientific personnel of Ukraine. Reforms of higher education in Ukraine: challenges, state and prospects: Collective monograph. Under the general editorship of M. Filipovych. Riga, Latvia: Publishing house “Baltiya”, 2023. 416 p. : ill. P. 18-48. DOI: https://doi.org/10.30525/978-9934-26-360-6-2.

Innovations in the Education of the Future: Integration of Humanities, Technical and Natural Sciences : international collective monograph / [Faruk Hadžić, Grygorii F. Azarenkov, ... Marharyta Chabanna et al.] - Prague : FIT CTU, 2023. - 723 p. - https://zenodo.org/records/10277355.

Education and Science in a Changing World: Problems and Development Prospects. Materials of the II International Scientific Conference. March 27-28, 2020, Dnipro. Part I. / Scientific ed. O.Yu. Vysotsky. - Dnipro: SPD "Okhotnik", 2020. - 354 p.

Martin Fowler UML Distilled: A Brief Guide to the Standard Object Modeling Language, 3rd Edition. Print2print, 2016. – З.208.

Tsyutsyura M.I., Palaguta K.O., Pashorin V.I. Creation of adaptive educational systems based on the Internet // Management of complex systems development. – 2017. – No. 31. – P. 159 – 165.

Melnyk T. A., Volchkova G. K. Experience of using LMS MOODLE in distance learning in higher education institutions. Scientific notes. Series: Pedagogical sciences, 2021. Issue 192. P. 106–111.

Moodle Made Easy: personalization, development and effective use of LMS Moodle 4.0: manual/Vadim Nersesov. URL: https://moodle.org/pluginfile.php/11680947/mod_resource/content/0/moodle_made_easy_manual.pdf.

Canvas by Instructure. LMS Learning Management System for schools, colleges, and universities. [Electronic resource]. URL: https://www.instructure.com/canvas.

Canvas LMS Hosting. [Electronic resource]. URL: https://www.webhostingzone.org/.

Website of Blackboard [Electronic resource]. URL: https://help.blackboard.com/Blackboard_App.

Classroom Management Tools & Resources. URL: https://edu.google.com/workspace-for-education/classroom/.

Bykova T. B. Providing the distance component of blended learning using Moodle. Bulletin of the Glukhiv National Pedagogical University named after O. Dovzhenko. Series: Pedagogical Sciences. 2019. Issue 1. P. 78–86.

Voytovych I. S., Trofymenko Yu. S. Features of using Google Classroom to organize distance learning for students. Scientific Journal of the NPU named after M. P. Dragomanov. Series 2, Computer-oriented. teaching systems. 2018. No. 20. P. 39–43.

Microsoft Teams. Official website. [Electronic resource]. URL: https://www.microsoft.com/uk-ua/microsoft-teams.

Popular study app Quizlet faces a moment of truth as a new school year begins [Electronic resource]. URL: https://www.cnbc.com/2017/08/23/quizlet-a-popular-study-app-faces-a-moment-of-truth.html.

Downloads


Переглядів анотації: 15

Опубліковано

2025-09-26

Як цитувати

Палагута, К., & Савон, О. (2025). МЕТОДИ ТА ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 1(29), 287–297. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.29.826