СФЕРИ ЗАСТОСУВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В РОЗРОБЦІ ТА ТЕСТУВАННІ ІГОР

Автор(и)

  • Олена Трофименко Національний університет «Одеська юридична академія»
  • Анастасія Дика Національний університет «Одеська юридична академія» https://orcid.org/0000-0002-4196-8734
  • Олександр Задерейко Національний університет «Одеська юридична академія» https://orcid.org/0000-0003-0497-9861
  • Олександр Шевченко Національний університет "Одеська юридична академія" https://orcid.org/0009-0002-1873-1963

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.29.832

Ключові слова:

штучний інтелект; ШІ; алгоритми ШІ; GameDev; розробка ігор; тестування.

Анотація

Інтеграція штучного інтелекту (ШІ) у процес розробки програмного забезпечення стає справжньою революцією в індустрії комп’ютерних ігор. У статті досліджено та систематизовано можливі сфери застосування ШІ в розробці відеоігор та ігровому процесі. Загалом описано вісім сфер можливого впровадження ШІ в GameDev, а саме: створення графічного інтерфейсу; створення 3D-об’єктів у відеоіграх; написання діалогів та текстового наповнення у відеоіграх; створення музики; озвучення персонажів; створення анімації; написання та перевірка програмного коду; тестування відеоігор. Різні сфери можливого застосування ШІ в розробці відеоігор були експериментально апробовані та підтверджені під час розробки авторами гри у жанрі пригод з елементами жахів. Автори деталізували прикладні аспекти використання різних сучасних інструментів ШІ на прикладі розробки відповідних складових ігрового 3D-середовища гри «Labyrinth of Darkness». Використання ШІ допомагає оптимізувати трудомісткі процеси, як-от створення контенту та тестування, що сприяє пришвидшенню виробничих циклів та підвищенню якості кінцевого продукту. Для досягнення бажаного ігрового стилю інструменти ШІ дозволяють згенерувати декілька варіантів зображень елементів ігрового середовища, щоб вибрати найбільш відповідні з них для подальшої адаптації у графічний інтерфейс гри. Для цього алгоритми глибокого навчання аналізують тисячі зразків текстур, створюючи нові варіації, які виглядають природно та відповідають сучасним вимогам графіки. Тим самим активна інтеграція технології ШІ в сучасний процес розробки відеоігор значно змінює підходи до тестування та вдосконалення ігрових продуктів. З іншого боку, в роботі розглянуто складнощі та недоліки використання ШІ в розробленні та тестуванні ігор. Наразі генеративний ШІ у розробці та тестуванні ігор потребує ретельного контролю, адаптації та тестування. Найкращим рішенням є поєднання можливостей ШІ та творчого підходу розробників, що гарантує якісний контент й унікальний ігровий досвід.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Global video game market value from 2022 to 2032 (in billion U.S. dollars). Statista. https://www.statista.com/statistics/292056/video-game-market-value-worldwide/

Trofymenko, O., Dyka, A., Loboda, Y., Tolocknov, A., & Bondarenko, M. (2025). Artificial Intelligence in the GameDev. Electronic Professional Scientific Journal «Cybersecurity: Education, Science, Technique», 3(27), 109-119. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.27.701

Cui, Y. (2025). The Exploring of AI Applications in Game Development. Applied and Computational Engineering, 158, 59-64. https://doi.org/10.54254/2755-2721/2025.TJ23324

Filipović, A. (2023). The role of artificial intelligence in video game development. Kultura Polisa, 20(3), 50-67. https://doi.org/10.51738/Kpolisa2023.20.3r.50f

Gallotta, R., Todd, G., Zammit, M., Earle, S., Liapis, A., Togelius, J. (2024). Large Language Models and Games: A Survey and Roadmap. IEEE Transactions on Games, 13 September 2024, 1-18. https://doi.org/10.1109/TG.2024.3461510.

Todd, G., Earle, S., Nasir, M., Green, M., Togelius, J. (2023). Level Generation Through Large Language Models. Proceedings of the 18th International Conference on the Foundations of Digital Games (FDG ‘23), 70, 1-8. https://doi.org/10.1145/3582437.3587211

Anjum, A., Li, Y., Law, N., Charity, M, & Togelius, J. (2024). The Ink Splotch Effect: A Case Study on ChatGPT as a Co-Creative Game Designer. Proceedings of the 19th International Conference on the Foundations of Digital Games (FDG ‘24), 18, 1-15. https://doi.org/10.1145/3649921.3650010.

Li, D., Zhang, S., Sohn, S., Hu, K., Usman, M., & Kapadia, M. (2025). Cardiverse: Harnessing LLMs for Novel Card Game Prototyping. arXiv, 2502.07128. https://doi.org/10.48550/arXiv.2502.07128.

Yang, D., Kleinman, E., & Harteveld, C. (2024). GPT for Games: An Updated Scoping Review (2020-2024). arXiv, 2411.00308. https://doi.org/10.48550/arXiv.2411.00308.

Ling, L., Chen, X., Wen, R., Li, T., & Lc, R. (2024). Sketchar: Supporting Character Design and Illustration Prototyping Using Generative AI. Proceedings of the ACM on Human-Computer Interaction, 8, 1-28. https://doi.org/10.1145/3677102.

Saersenbek, K. & Chinibayeva, T. (2024). Affective computing methods for simulation of action scenarios in video games. Procedia Computer Science, 231, 341-346. https://doi.org/10.1016/j.procs.2023.12.214.

Humble, N. (2024). AI Supported Game Development: Exploring Opportunities and Challenges. 2nd Symposium on AI Opportunities and Challenges (SAIOC). https://doi.org/10.13140/RG.2.2.30170.76480.

AI use in video game development - statistics & facts. https://www.statista.com/topics/13437/artificial-intelligence-ai-use-in-video-game-development/

Meshy AI Review: How I Generated 3D Models in One Minute. https://www.unite.ai/meshy-ai-review/

Meshy AI: Transform Text into 3D Textures. https://www.cutout.pro/learn/meshy-ai/

AIVA Technology – Composing Music using AI. https://d3.harvard.edu/platform-digit/submission/aiva-technology-composing-music-using-ai/?utm_source=chatgpt.com

Replicastudios: AI Voice Actors for Games, Films, and Animation I. https://hunts-ai.onrender.com/ai/replicastudios/

Furkan, Ö. How AI Voice Technology is Transforming the Gaming Industry. https://speaktor.com/ai-voice-in-gaming/

Neon Giant teams up with Altered for voice in action RPG game The Ascent. https://www.altered.ai/blog/neon-giant-teams-up-with-altered-for-voice-in-action-rpg-game-the-ascent/

Tokarev, K. DeepMotion: AI Driven Motion for Games. https://80.lv/articles/deepmotion-ai-driven-motion-for-games.

What is GitHub Copilot? https://docs.github.com/en/copilot/about-github-copilot/what-is-github-copilot.

The economic impact of the AI-powered developer lifecycle and lessons from GitHub Copilot. https://github.blog/news-insights/research/the-economic-impact-of-the-ai-powered-developer-lifecycle-and-lessons-from-github-copilot/

Game On: How AI is Revolutionizing Game Localization! https://www.linkedin.com/pulse/game-how-ai-revolutionizing-localization-midlocalize-wq6of

Razer Reveals WYVRN: AI-Powered Gaming Ecosystem Set to Transform Play and Development. https://press.razer.com/company-news/razer-reveals-wyvrn-ai-powered-gaming-ecosystem-for-game-developers/

Razer launches new Wyvrn game dev platform with automated AI bug tester. https://www.theverge.com/news/632121/razer-wyvrn-developer-ai-qa-gamer-copilot-sensa-haptics-thx.

Trofymenko, O., Dyka, A., & Loboda, Ju. (2023). Analysis of web application testing tools. Electronic Professional Scientific Journal «Cybersecurity: Education, Science, Technique», 4(20), 62-71. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2023.20.6271

Inzoi’s ‘Smart Zoi’ AI system sounds great on paper but seeing it in a live demo didn’t exactly wow me. https://www.pcgamer.com/games/life-sim/inzois-smart-zoi-ai-system-sounds-great-on-paper-but-seeing-it-in-a-live-demo-didnt-exactly-wow-me/

Downloads


Переглядів анотації: 5

Опубліковано

2025-09-26

Як цитувати

Трофименко, О., Дика, А., Задерейко, О., & Шевченко, О. (2025). СФЕРИ ЗАСТОСУВАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В РОЗРОБЦІ ТА ТЕСТУВАННІ ІГОР. Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 1(29), 41–58. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.29.832

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають