CISCO NETWORKING ACADEMY ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.29.888

Ключові слова:

Cisco Networking Academy, професійні компетентності, комп’ютерні мережі, Cisco Packet Tracer, CCNA

Анотація

У статті досліджено потенціал Cisco Networking Academy як інструменту формування професійних компетентностей студентів технічних спеціальностей, зокрема «Комп’ютерні науки» та «Кібербезпека та захист інформації». Обґрунтовано актуальність інтеграції цифрових освітніх платформ до навчального процесу з метою підвищення якості підготовки майбутніх ІТ-фахівців. Представлено аналіз можливостей програми Cisco Academy, яка поєднує академічну теорію з практичними навичками завдяки використанню сучасних онлайн-ресурсів, симуляційного програмного забезпечення Cisco Packet Tracer, тестування, лабораторних робіт і сертифікацій. Розглянуто переваги курсів CCNA: «Вступ до мереж» та «Основи комутації, маршрутизації та бездротових мереж», що інтегровані в дисципліну «Комп’ютерні мережі» на базі Київського столичного університету імені Бориса Грінченка. Деталізовано навчальні модулі, що сприяють системному засвоєнню знань, розвитку навичок мережевого адміністрування, конфігурування пристроїв, проєктування мережевих рішень, розумінню принципів інформаційної безпеки. Підкреслено важливість самостійного опрацювання матеріалу, застосування візуалізацій, онлайн-контенту та автоматизованого оцінювання. Обґрунтовано, що участь у програмі Cisco стимулює навчальну мотивацію, формує критичне мислення, сприяє індивідуалізації освітніх траєкторій. Висвітлено результати опитувань студентів, які підтверджують ефективність навчального процесу, високий рівень задоволеності курсами та підвищення готовності до професійної діяльності. Зроблено висновок про доцільність масштабування практики використання Cisco Networking Academy в системі вищої освіти для посилення практико-орієнтованої підготовки фахівців відповідно до вимог цифрового ринку праці.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Stepina, I., Bityutskiy, A., Zolkin, A., Nadezhkin, V., & Sarycheva, S. (2023). Development of a methodology of teaching to computer network technologies for studying the transmission of packet information. , 12564, 125641D - 125641D-7. https://doi.org/10.1117/12.2669502.

Balyk, N., Oleksiuk, O., Oleksiuk, V., Vasylenko, Y., & Shmyger, G. (2023). Using corporate cloud for teaching Cisco Network Academy courses: a case study. CTE Workshop Proceedings. https://doi.org/10.55056/cte.665.

Kniewald, K., Janitor, J., & Jakab, F. (2010). Visual Learning Tools for Teaching/Learning Computer Networks: Cisco Networking Academy and Packet Tracer. 2010 Sixth International Conference on Networking and Services, 351-355. https://doi.org/10.1109/ICNS.2010.55.

Meshki, S. (2015). Spreading the ICT gospel with cisco network academy program.

Hnatushenko, V., & Sokolova, N. (2024). Information technologies in IT education as a factor of digitalization of Ukrainian society. 1-13.

Grancharova, D. (2004). CISCO networking academy program. , 1-2. https://doi.org/10.1145/1050330.1050410.

Red, E. (2012). Students’ Performance and Satisfaction with the Cisco Academy Networking Program (Computer Networking 1): Basis for a Proposed Pedagogical Action in Blended Learning. IAMURE: International Journal of Multidisciplinary Research, 2. https://doi.org/10.7718/iamure.v2i1.62.

Selinger, M. (2004). Cultural and pedagogical implications of a global e‐learning programme. Cambridge Journal of Education, 34(2), 223–239. https://doi.org/10.1080/03057640410001700589

Rashid, N.B., Othman, M.Z., Johan, R., & Sidek, S.F. (2019). Cisco Packet Tracer Simulation as Effective Pedagogy in Computer Networking Course. Int. J. Interact. Mob. Technol., 13, 4-18.

Maj, P. (2017). World Class Curriculum – on a budget S.

Kostiuk, Yu. V., Skladannyi, P. M., Bebeshko, B. T., Khorolska, K. V., Rzaieva, S. L., & Vorokhob, M. V. (2025). Information and communication systems security. [Textbook] Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University.

Kostiuk, Yu. V., Skladannyi, P. M., Hulak, H. M., Bebeshko, B. T., Khorolska, K. V., & Rzaieva, S. L. (2025). Information security systems. [Textbook] Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University.

Hulak, H. M., Zhyltsov, O. B., Kyrychok, R. V., Korshun, N. V., & Skladannyi, P. M. (2023). Enterprise information and cyber security. [Textbook] Kyiv: Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University.

Downloads


Переглядів анотації: 12

Опубліковано

2025-09-26

Як цитувати

Абрамов , В., Глушак, О., & Машкіна, І. (2025). CISCO NETWORKING ACADEMY ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ . Електронне фахове наукове видання «Кібербезпека: освіта, наука, техніка», 1(29), 252–262. https://doi.org/10.28925/2663-4023.2025.29.888